Mandi Manda di Air Terjun Sagil

Assalamualaikum…

31 Disember 2016, hari Sabtu. Otomen sekeluarga pergi berkelah di Air Tejun Sagil atau Air Terjun Gunung Ledang. Memandangkan minggu itu cuti panjang sempena Tahun Baru 2017, kami semua pulang ke kampong halaman. Kami bergerak ke Sagil seawal pagi untuk merasakan kepuasan mandi di sana.

c360_2016-12-31-11-09-43-771Perjalanan kami ke Sagil disajikan dengan pemandangan indah sawah padi di Teluk Rimba. Tengok sahaja gambar di atas. Anda tentu teruja untuk berhenti dan bergambar di sini kan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sebelum sampai ke Air Terjun, dapat kita lihat deretan kedai serbaneka dan kedai makan untuk para pengunjung. Oh Ya! Tidak dilupakan juga kepada yang ingin bermalam di sini, turut disediakan chalet yang cukup selesa dan cantik buat anda. Tapi Otomen tak lah tidur. Otomen hanya datang dan balik hari je. Almaklumlah, kampong otomen kan dekat je.. Hehehe

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jalan sedikit ke atas dah Nampak tempat mandi orang ramai. Otomen tak terus ke situ sebab bagi otomen, tak rare la mandi kat bawah.. Jom naik atas sedikit. Ekeke…

c360_2016-12-31-14-48-35-270

Di celah-celah batu sambil mandi-manda sambil bergambar sakan untuk dibuat kenangan.

c360_2016-12-31-14-47-26-870

Ni la masalah otomen kalau mandi di air terjun. Tak boleh mandi lama-lama woo… Sejuk… Badan otomen yg slim ni menggigil. Jadi, bila dah siap berpakaian segak bergaya, otomen membuat aksi gaya bertapa di atas batu. Hehehe…

c360_2016-12-31-14-50-18-054

Mana tak pening isteri otomen, LeYa dengan perangai otomen macam ni.. Haha.. Yang penting Puan LeYa masih sayangkan otomen taw.. Ni namanya suka suki… Kata kan berehat.. Kena lah hiburkan hati.

c360_2016-12-31-14-53-44-301

Acah-acah kuat la tu kan. Sementara menunggu ahli keluarga menukar pakaian, Otomen bergambar di situ.

Hmmmm… gambar tak banyak dapat dirakamkan sebab terlebih seronok mandi. Tak ingat nak berselfie. Hehehehehe…

c360_2016-12-31-11-10-02-700

Diakhiri dengan pemandangan sawah padi sewaktu perjalanan kami ke Sagil. Sengaja letak di penghujung cerita bagi korang rasa nak baca sampai habis cerita otomen ni. Hahaha… Ok tata titi tutu…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s